{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
GoBiz adalah penyelesaian perniagaan semua dalam satu yang membolehkan ketersambungan mudah alih, pembayaran digital dan perkhidmatan kewangan lain untuk peniaga kecil dan individu.
a. Tambah nilai Telco
b. Pembayaran Bil Utiliti
c. Tambah Nilai Game Points
d. Kiriman Wang
e. Pindahan Masa Siaran Antarabangsa
f. Dan banyak lagi yang akan datang
Sebarang perniagaan yang sah di Malaysia yang memerlukan kemudahan pembayaran tanpa tunai untuk perniagaan mereka. Dengan melanggan GoBiz, pedagang / peniaga / perniagaan dapat menerima kad debit dan kredit dan dompet elektronik sebagai kaedah pembayaran untuk perniagaan mereka.
Salinan dokumen berikut:
GoBiz Pro adalah perkhidmatan pakej yang merangkumi langganan Talian Pascabayar, Aplikasi Pembayaran Digital dan kemudahan Terminal Pembayaran Fizikal. Selain itu, peniaga juga boleh melanggan Tambah Nila Telco, Pembayaran Bil, Tambah Nilai Game Points, Kiriman Wang dan Pindahan Masa Siaran Antarabangsa sebagai perkhidmatan pembayaran pilihan.
Pelanggan GoBiz Pro akan menerima tawaran berikut:
Senarai terminal pembayaran untuk kempen ini adalah seperti berikut:
Model Terminal | Pencetak | Jenis Terminal | Harga Terminal | Deposit Terminal | Yuran Pemprosesan |
---|---|---|---|---|---|
Topwise (RRP:RM650) | Y | Android | Percuma | Dikecualikan | Dikecualikan |
Nexgo N5 (RRP: RM688) | Tambah Nilai RM38 | ||||
Centerm K9 (RRP:RM700) | Tambah Nilai RM50 |
Nama Pelan | Jenis Pembayaran |
---|---|
GoBiz Pro | Terminal pembayaran yang diaktifkan dengan Chip & PIN, NFC dan Terminal Virtual Mudah Alih |
Nama Pelan | Caj Bulanan |
---|---|
GoBiz Pro | Yuran Bulanan RM88 sebulan |
Satu Terminal Pembayaran Android Tanpa Wayar | |
Langganan minimum 24 bulan |
Ya, pelanggan akan menikmati rebat bulanan RM20.
Promosi rebat bulanan akan ditawarkan untuk pasaran sehingga diberitahu kelak.
Tiada bayaran pendahuluan semasa pendaftaran GoBiz Pro.
Bayaran Akses Pendahuluan pada bil telco (yang jumlahnya sama dengan Yuran Bulanan) dikenakan terlebih dahulu ke akaun anda dan akan ditunjukkan dalam bil bulan pertama anda.
Walau bagaimanapun, Master Merchant boleh mengenakan yuran penyelenggaraan satu masa untuk terminal pembayaran. Anda harus membayar yuran penyelenggaraan ini terus kepada Master Merchant.
Ya, tertakluk pada terma dan syarat pascabayar sedia ada.
Tidak, Data, Panggilan atau SMS Tanpa Had (jika ada) hanyalah untuk kegunaan domestik. Sebarang penggunaan Data, Suara atau SMS semasa perantauan akan dikenakan caj berdasarkan penggunaan.
Ya, tempoh langganan minimum adalah 24 bulan.
Bayaran bulanan GoBiz Pro x baki bulan. Baki beberapa bulan akan dianggap merangkumi bulan semasa anda menghentikan Perkhidmatan.
Nama Pelan | Jenis Pembayaran |
---|---|
GoBiz Pro | Chip & Pin, NFC dan Terminal Virtual Mudah Alih |
Kamu boleh melanggan pelan GoBiz melalui Penjual khusus (Master Merchant).
Minimum satu talian.
Tidak. GoBiz Pro hanya tersedia untuk langganan garis asas sahaja. Ia dilengkapi dengan sim kedua untuk terminal pembayaran.
Buat masa ini, perubahan pelan U Mobile sedia ada ke GoBiz Pro tidak tersedia.
Ya, Master Merchant akan memberitahu anda mengenai prosesnya.
Ya, boleh; tertakluk pada terma dan syarat.
Ya, laporan boleh didapatkan melalui Merchant Portal.
Nama Pelan | Caj Bulanan |
---|---|
GoBiz Pro | Harga terminal + RM88/bulan (nikmati rebat bulanan RM 20/bulan untuk 24 bulan) |
Penaikan/penurunan taraf tidak dibernarkan untuk GoBiz Pro.
Nama Pelan | Jenis Perkhidmatan | Had Kredit |
---|---|---|
GoBiz Pro | Pelan Kadar | RM300 |
Tiada caj tambahan untuk pemutusan akan dikenakan. Walau bagaimanapun, peniaga perlu membayar yuran akses dan bayaran perkhidmatan (dikira secara prorata berdasarkan hari aktif bulan tersebut sebelum perkhidmatan itu terputus).
Pelanggan tidak dibenarkan untuk memutuskan akaun secara sengaja untuk jangka masa sementara. Sekiranya pelanggan digantung kerana tindakan kredit, pelanggan tidak dapat menggunakan talian pascabayar.
Pelanggan masih boleh menggunakan ID peniaga untuk melakukan transaksi perniagaan tetapi Akaun Peniaga akan ditangguhkan, wang hanya akan dikeluarkan setelah pelanggan membayar bil pascabayar mereka.
Penyambungan semula / Pengaktifan semula akan dibuat berdasarkan senario berikut:
Akaun ID Peniaga akan ditangguhkan, sehingga pembayaran dibuat. Bayaran bulanan untuk perkhidmatan telco akan dikenakan secara pro-rata, berdasarkan jumlah hari aktif. Caj Perkhidmatan Peniaga juga akan dikenakan secara pro-rata, berdasarkan jumlah hari aktif.
Bayaran ETP dikenakan untuk GoBiz Pro yang ada jika anda masih dalam tempoh kontrak.
Pelan Gobiz | Jenis CRP | VAS | Perkhidmatan Peniaga |
---|---|---|---|
GoBiz Pro | Tukar ke mana-mana pelan lain | Perkhidmatan GoBiz Pro akan ditamatkan | Perkhidmatan Peniaga akan berhenti |
Sekiranya anda menamatkan langganan pascabayar secara kekal, perkhidmatan GoBiz anda (termasuk ID Peniaga) juga akan ditamatkan secara automatik.
Berikut adalah butiran terperinci:
Pelan Gobiz | Jenis Penamatan | Perkhidmatan Peniaga |
---|---|---|
GoBiz Pro | Penamatan Talian Secara Bukan Sukarela | Perkhidmatan peniaga digantung sementara |
Penamatan Talian Secara Sukarela | Perkhidmatan peniaga akan ditamatkan |
Sila ikuti panduan berikut:
i. Hubungi Sokongan Helpdesk kami di 018-388 2929 atau hantar permintaan anda ke alamat emel merchantsupport@gobiz.com.my.
ii. Pasukan Sokongan Peniaga kami akan menghubungi anda dalam tempoh 3 hari bekerja. Mereka akan membantu anda menutup akaun pengguna GoBiz seperti yang diminta.
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}
{{deviceBrand}}
{{deviceModel}}